کاشت حلزون گوش

یازار :

+0 به یه ن

کاشت حلزون  گوش، تعبیه یک وسیله الکترونیکی  در گوش است که تا حدی شنوایی را بازیابی می کند. این دستگاه می تواند برای افرادی که در اثر آسیب گوش داخلی دچار کاهش شنوایی شدید شده اند و سمعک دیگر برای آن ها کارایی ندارد گزینه مناسبی باشد. بر خلاف سمعک که صدا را تقویت می‌کند، در جراحی  کاشت حلزون گوش ، این پروتز بخش‌های آسیب‌دیده گوش را دور میزند تا سیگنال‌های صوتی را به عصب شنوایی برساند.

در پروسه  کاشت حلزون از پردازنده صوتی که در پشت گوش قرار می گیرد استفاده می شود. این پردازنده سیگنال های صوتی را دریافت و آنها را به گیرنده ای که در زیر پوست پشت گوش کاشته شده ارسال می کند. گیرنده سیگنال ها را به الکترودهای کاشته شده در گوش داخلی (حلزون شنوایی) ارسال می نماید.

سیگنال ها عصب شنوایی را تحریک کرده و سپس آنها را به سمت مغز هدایت می کنند و در نهایت مغز این سیگنال ها را به عنوان صدا تفسیر می کند. اگرچه این صداها دقیقاً مانند شنوایی طبیعی نخواهد بود.

برای یادگیری تفسیر سیگنال های دریافت شده از کاشت حلزون به زمان و آموزش نیاز است. در طول یک سال استفاده از دستگاه، اکثر افراد با کاشت حلزون گوش در درک گفتار، پیشرفت قابل توجهی به دست می آورند. در ادامه نکاتمهم قبل از کاشت حلزون گوش را بررسی کرده ایم.


برای مطالعه ادامه متن به وبسایت دکتر علی کوهی فوق تخصص گوش حلق و بینی مراجعه کنید.


  • [ ]